Workflow

Co to jest Workflow ? Co oznacza skrót BPM?

Workflow - przepływ pracy,

BPM ( Business Process Management ) - Zarządzanie Procesami Biznesowymi

Zadania wykonywane przez pracowników wynikają z określonego sposobu postępowania. Najważniejsze dla organizacji procesy wykonywane są według skończonej liczby scenariuszy.

Podstawą realizacji tych zadań jest przepływ informacji. Po pierwsze przekazywana jest informacja, że zadanie jest do wykonania, a po drugie niezbędne informacje umożliwiające jego realizację.

W większości organizacji na dzień dzisiejszy te informacje przekazywane są mailowo, ustnie lub telefonicznie. Żadna z tych ścieżek nie jest efektywna. Zadań tych nie da się na bieżąco śledzić i niemożliwe jest określenie jaka ilość zadań została uruchomiona ani czy są realizowane w terminie. Szacowanie obciążenia pracowników oparte jest na przeczuciach, nie na danych liczbowych.

Odpowiedzią na tą problematykę jest zamknięcie każdego powtarzalnego procesu w sekwencję formularzy zaprojektowanych według określonej ścieżki. Dzięki temu każdy użytkownik w jednym miejscu posiada wszystkie realizowane zadania, jednocześnie mając dostęp do niezbędnych informacji w obrębie jednego systemu.

Tak zaprojektowana sekwencja przekazywania zadań to właśnie workflow. Platforma, która umożliwia swobodne projektowanie tych przepływów to platforma klasy BPM.

Najczęściej pierwszymi wdrażanymi procesami na platformach BPM są: akceptacja faktur kosztowych, obieg korespondencji, procesy rozliczania i windykacji.

Wybierając system Workflow / BPM należy pamiętać, iż organizacja rozwija się nieustannie i w związku z tym procesy, nawet najlepiej zaprojektowane będą z czasem stawać się nieaktualne. Dlatego jednym z najistotniejszych elementów przy wyborze systemu BPM jest łatwość projektowania i edycji procesów.

Zobacz dlaczego warto wdrożyć system workflow

Powiązane artykuły

e-Faktury – dlaczego warto?

Zalety e-faktury Coraz większą popularnością cieszą się e-dokumenty, a wśród nich e-faktury. Popularność elektronicznej faktury sprowadza się przede wszystkim do wygody, jaka towarzyszy wszystkiemu, co elektroniczne i internetowe. Chociaż często księgowość jest początkowo niechętna zmianom i przyzwyczajona do pracy z tradycyjnymi, papierowymi fakturami, z doświadczenia wiem, że już po kilku miesiącach pracy z fakturami elektronicznymi
Jest to pytanie, które jako pierwsze powinno zostać zadane, a odpowiedź na nie warunkuje kolejne etapy wdrożenia elektronicznego archiwum. Każde wdrożenie powinno zostać poprzedzone wnikliwą i dokładną analizą przebiegającą na trzech podstawowych płaszczyznach: analizą potrzeb, analizą potencjalnych zysków (ekonomicznych, czasowych, pracochłonności), oraz analizą samego wdrożenia, jego zakresu i potrzebnych zasobów. Analiza potrzeb Jako pierwszym powinniśmy się
TOP