JAK DZIAŁA ANONIMIZACJA?

Konkurencyjne rozwiązania obecnie dostępne na rynku umożliwiają anonimizacje dokumentów jedynie w formie plików w formacie edytowalnym. Najczęściej każdorazowo należy przeczytać cały dokument i ręcznie przepisać wszystkie słowa, które mają zostać zanonimizowane.

System anonimizacji e-MSI to jedyne dostępne na polskim rynku rozwiązanie pozwalające na anonimizację obrazu dokumentów (skanów, zdjęć), a dzięki użyciu inteligentnych algorytmów wyszukiwania i rozpoznawania typu danych, system automatycznie rozpoznaje i ukrywa dane wrażliwe.

  • Dokument do anonimizacji jest skanowany i wysyłany na specjalnie przygotowany adres e-mail.
  • System monitoruje skrzynkę e-mail, dzieli dokumenty po kodach kreskowych, a następnie uruchamia OCR i szereg inteligentnych algorytmów, za pomocą których wskazuje dane do anonimizacji, w tym m.in.:
  • Wyszukuje na dokumencie imiona i nazwiska (wspiera się bazą imion i nazwisk)
  • Wyszukuje numery PESEL NIP, lub inne o stałej strukturze skonfigurowane przez administratora (dane o określonym formacie i/lub sumie kontrolnej)
  • Wyszukuje na dokumencie adresy (komunikacja z bazą TERYT)
  • Wyszukuje na dokumencie inne dane, które umieszczone są w systemach dziedzinowych klienta (system może być zasilany dowolną bazą danych jako wzorca formatu)
  • Wszystkie znalezione słowa są oznaczane jako potencjalne obszary do zaczernienia i przekazywane do ostatecznej weryfikacji
  • System generuje zadanie dla użytkownika z oznaczonymi obszarami do zaczernienia.
  • Użytkownik weryfikuje sugerowane przestrzenie i zaznacza dodatkowe treści do ukrycia (jeśli takie na dokumencie istnieją).
  • Użytkownik zatwierdza ostateczny zakres anonimizacji i przekazuje dokument do kolejnego kroku.
  • W dalszym etapie możliwa jest jedno lub wielostopniowa akceptacja dokumentu.
  • Ostateczny zanonimizowany dokument po zaczernieniu jest eksportowany do postaci nieodwracalnej i w zależności od potrzeb jego kopia umieszczona jest we wskazanym folderze, publikowana w BIP lub w innym systemie docelowym.

NAJWAŻNIEJSZE FUNKCJONALNOŚCI

  • Współpraca ze skanerami poprzez automatyczne pobieranie skanów z skrzynki e-mail oraz folderów sieciowych.
  • Rozdzielanie paczek skanowanych dokumentów po kodach kreskowych (masowa obsługa plików).
  • Zautomatyzowane wyszukiwanie i rozpoznawanie danych osobowych w dokumencie.
  • Sugerowanie miejsc zaczernienia dokumentu - poprzez analizę treści dokumentu - wbudowany system rozpoznawania treści oparty o silnik OCR.
  • System korzysta ze słowników słów do anonimizacji - system TERYT, baza polskich imion i nazwisk.
  • Możliwość podłączenia wewnętrznych baz danych do listy słów do anonimizacji, np. baza mieszkańców, system GIS.
  • Algorytmy uczenia - system uczy się słów wskazanych przez użytkownika do anonimizacji - możliwość wskazywania różnych słów dla różnych typów dokumentów, np. jeśli system nie wskazał słowa John jako imienia do zanonimizowania, po wskazaniu tego słowa przez użytkownika w kolejnych dokumentach to imię będzie już zanonimizowane.
  • Możliwość zdefiniowania wielostopniowej weryfikacji anonimizacji dokumentu przed utworzeniem wersji finalnej - ścieżka weryfikacji może być zależna od danych w systemie, np. od typu dokumentu.
  • Intuicyjny interfejs weryfikatora - zaznaczanie słów do anonimizacji poprzez rysowanie czarnych kwadratów na dokumencie.
  • Brak ograniczeń na liczbę dokumentów.
  • Możliwość pracy do 500 osób weryfikujących jednocześnie.

KORZYŚCI

Obecnie większość dokumentów anonimizowanych jest w sposób manualny. Dokumenty skanuje się, a następnie ręcznie wymazuje się dane osobowe w programach graficznych. Szczególnie w instytucjach publicznych jest to proces, który generuje olbrzymi koszt w postaci czasu pracowników. Celem wdrożenia systemu jest wyeliminowanie procesu ręcznego wymazywania danych z dokumentów, a co za tym idzie – zredukowanie kosztów anonimizacji. System dodatkowo eliminuje błędy powstające przy ręcznej anonimizacji dużej ilości dokumentów. System w przeciwieństwie do oka ludzkiego nie męczy się i jego efektywność nie maleje z czasem.

System anonimizacji jest zawsze indywidualnie dopasowywany do potrzeb klienta i istnieje możliwość rozszerzenia jego funkcji o substytucję wyrażeń (np. zastąpienie imienia i nazwiska inicjałami) na życzenie.
 

W czym możemy Ci pomóc?

Dane kontaktowe

+48 61 624 77 99
biuro@e-msi.pl
ul. Stablewskiego 47 / L2
60-213 Poznań

Zobacz na mapie Google

Dane spółki:
e-MSI Sp. z o.o.
Arena Business Center
ul. Stablewskiego 47
60-213 Poznań
REGON: 301755665
NIP: 7881989611
KRS: 0000387940

TOP